Podręcznik "Odkrywamy na nowo. Etyka. Podręcznik. Zakres podstawowy.
Szkoły ponadgimnazjalne" wydawnictwa Operon przeznaczony jest dla
uczniów szkół ponadgimnazjalnych.
Publikacja może służyć jako podstawa lekcji etyki, ale również jako
dodatek do niej, który pomoże urozmaicić omawiany problem. Lekcja etyki
daje nauczycielowi szerokie możliwości i pozwala na wkraczanie na
interesujące tematy egzystencjalne i moralne. Podręcznik został
stworzony z myślą o uniwersalności problematyki i możliwości użytkowania
publikacji przez wiele lat.
Autorzy podręcznika "Odkrywamy na nowo. Etyka", czyli Jakub Kapiszewski i
Paweł Kołodziński, starali się stworzyć publikację, która pomoże w
rozróżnianiu dobra i zła, a także w ugruntowaniu myślenia o nich.
Wspomóc może nie tylko nauczycieli etyki, ale także wychowawców i
rodziców. Podręcznik zbudowany jest w przejrzysty i prosty sposób. Jego
struktura odzwierciedla rozwój moralności od głównych doświadczeń
osobistych, po czerpanie wartości z filozoficznego dziedzictwa ludzkości
wielu epok. Jego założeniem jest wsparcie uczniów w umiejętności
samodzielnego myślenia na temat współczesnej moralności.
W podręczniku "Odkrywamy na nowo. Etyka. Podręcznik. Zakres podstawowy.
Szkoły ponadgimnazjalne" poruszane są takie tematy, jak np.:
- wartości i postawy człowieka wobec nich,
- analiza doświadczania zła, jego źródeł i wpływu na myślenie moralne,
- normy i zasady moralne funkcjonujące we współczesnym świecie,
- język w komunikowaniu,
- przyczynki do dyskusji na temat wybranych problemów etycznych współczesnego świata.
Numer dopuszczenia podręcznika MEN: 408/2011.