Opinie o Nas
Wpisz szukaną frazę ✎ ...
Menu Menu
Konto Konto
Ulubione Ulubione
0
Koszyk
0
Koszyk
Wpisz szukaną frazę ✎ ...
Menu Menu
Koszyk Koszyk
0
Ulubione Ulubione
0
Konto Konto
Teatr elżbietański
Ocena: 0
Kod EAN: 9788323520283
• PRODUKT NIEDOSTĘPNY

Cena za szt.

30,01 PLN
cena z 5% VAT
Ilość
Dodano do koszyka
Produkt niedostępny w tej liczbie. Dostępna ilość:
Czas realizacji: 1-2 dni robocze
Koszt dostawy: od 9,99 PLN
Zapytaj o produkt
Opis produktu
Parametry Produktu
Opinie

Opis produktu

W książce zamieszczono starannie dobrane teksty dotyczące teatru elżbietańskiego jego relacji do polityki i władzy, kulturowego aspektu wykonawstwa, problemu techniki inscenizacji ujawniające bogactwo możliwości poetyki kulturowej. Ich autorami są najwybitniejsi światowi szekspirolodzy i znawcy angielskiego teatru renesansowego: Steven Mullaney, Robert Weimann, Stephen Orgel, Linda Phyllis Austern, Philip Armstrong, Louis Montrose, Andrew Gurr i Mariko Ichikawa.
Teksty te zaskakują wizją teatru elżbietańskiego oraz dramaturgii, ujętą w najróżniejszych kontekstach kulturowych, i zawierają nowatorskie wnioski badawcze. Prezentowana antologia burzy bowiem stereotypowe przekonania o tym teatrze i wyobrażenia na jego temat, otwiera przed czytelnikiem świat dotąd nieznany lub niedostępny. Na tle dotychczasowych publikacji Teatr elżbietański ma absolutnie nowatorski wymiar i wprowadza nowe wątki do dotychczasowego stanu naszej wiedzy o teatrze angielskim XVI-XVII wieku.
Refleksja nad teatrem elżbietańskim zajmuje szczególne miejsce w studiach kulturoznawczych. To na gruncie badań nad epoką Elżbiety I wykształciły się takie nurty jak materializm kulturowy, nowy historycyzm czy poetyka kulturowa.
Steven Mullaney snuje rozważania na temat społecznego usytuowania sceny elżbietańskiej w przestrzeni Londynu. Odwołując się do teoretycznych ustaleń filozofii i antropologii, umieszcza go w obszarze styku heterogenicznych wartości.
Andrew Gurr koncentruje się na społecznie motywowanych fizyczno-zmysłowych aspektach odbioru przedstawień. Zwraca uwagę na adekwatność określenia audience jako terminu wyrażającego podmiotowość zbiorową. Termin audience implikuje prymat słuchu i słyszalności jako wyróżnik teatru elżbietańskiego. Mamy więc do czynienia z grupą słuchaczy, która otacza scenę ze wszystkich stron.

Parametry

autor
Agata Chałupnik
format
Strony: 306, Format: 210x148 mm
wydanie
Rok wydania: 2015, oprawa: broszurowa

Opinie

Napisz opinię

Dodaj opinię, dzięki temu również i Ty otrzymasz wiarygodną informację o produkcie.

Inni kupowali również:

Tożsamość jako proces. Od Johannesa Bobrowskiego..
24,10 PLN

Tożsamość jako proces. Od Johannesa Bobrowskiego..

• PRODUKT DOSTĘPNY
Dodano do koszyka
Dodano do ulubionych
Usunięto z ulubionych
Przestrzeń literatura doświadczenie
19,06 PLN

Przestrzeń literatura doświadczenie

• PRODUKT DOSTĘPNY
Dodano do koszyka
Dodano do ulubionych
Usunięto z ulubionych
Uczyć się przez całe życie
41,97 PLN

Uczyć się przez całe życie

• PRODUKT DOSTĘPNY
Dodano do koszyka
Dodano do ulubionych
Usunięto z ulubionych
Twierdza
38,10 PLN

Twierdza

• PRODUKT DOSTĘPNY
Dodano do koszyka
Dodano do ulubionych
Usunięto z ulubionych
Najwybitniejsi spośród wybitnych
40,71 PLN

Najwybitniejsi spośród wybitnych

• PRODUKT DOSTĘPNY
Dodano do koszyka
Dodano do ulubionych
Usunięto z ulubionych
Zapytaj o produkt
→ Zostaw opinię!
Teatr elżbietański
Twoja ocena:
Powiadom o dostępności
Oprogramowanie sklepu internetowego Sellingo.pl